خواص آلبالو وگیلاس

آلبالو و گیلاس

به آلبالو آلو بو على هم گفته اند. رنگ آلبالو سرخ است ولى گیلاس به رنگهاى صورتى سرخ - زرد و سیاه ظاهر شده است. طعم آلبالو ترش و گیلاس شیرین و گاهى میخوش مى باشد گیلاس و آلبالو سرشار از ویتامین هاى آ - ب - د - و ث هستند موادى مانند منیزیم - كلسیم و آهن زیاد دارند و كمى هم داراى سدیم و پتاسیم و روى و فسفر مى باشند . ترشى خون را پائین مى آورند . ادرار را زیاد مى كنند و براى مبتلایان به نقرس - رماتیسم و مفاصل شراین غذاى مفیدى هستند .

گیلاس سینه را نرم مى كند. معده را ضد عفونى مى نماید. و تخمیر معده را از بین مى برد و از این رو یبوست را معالجه مى كند و اسهال مخصوصا اسهال خونى را شفا مى بخشد، و بسیار سهل الهضم است . براى مبتلایان به مرض چاقى یك غذاى ایده آل است و مبتلایان و كسانى كه مى خواهند لاغر شوند مى توانند گیلاس را قبل از غذا میل نمایند. زیرا خوردن گیلاس قبل از غذا شخص را سیر مى كند و جلوى اشتها را مى گیرد و در عین حال او را چاق نمى نماید و این ، به علت آن است كه قند گیلاس با قند انگور متفاوت است و روى همین اصل ، براى مبتلایان به مرض قند بسیار نافع بوده و خوردنش ضررى ندارد، هیچوقت گیلاس را بعد از غذا و سر سیرى نخورید. زیرا معده را سنگین و ایجاد تخامه مى نماید.

آلبالو خودش صفرابر خوبى است ، قى و اسهال صفراوى را درمان مى كند . عطش و التهاب را كم مى كند و دوست معده و كبد است - میوه ى خشك شده آن كمى قابض است .

چنانچه مغز هسته آلبالو را گرفته با یك دهم وزنش ، رازیانه جوشانده ، و میل نمایید، سنگهاى كلیه و مثانه را از بین میبرد.

صمغ درخت آلبالو و گیلاس سینه را نرم مى كند و رنگ رخسار را باز كرده ، قلب را جلا مى دهد. براى درمان سرفه بهتر است كه صمغ را گرفته با آب سرد میل نمایید.


یكى دیگر از مزایاى گیلاس آن است كه دم كرده آن ادرار را زیاد مى كند و این خاصیت او شهرت جهانى دارد.

جوشانده برگ گیلاس در شیر ملین است .

ماسك زیبایى كه با گوشت گیلاس تهیه مى شود، پوست را نرم و رنگ رخسار را باز مى نماید و براى این كار بهتر است كه از گیلاسهاى درشت خراسانى استفاده كنید و گوشت آنها را روى صورت بمالید و بگذارید مدتى بماند.

گیلاسهاى خراسانى كه در قشم و میگون كاشته شده و از آب رودخانه شمشك سیراب مى شوند، فسفر بیشترى دارند و روى این اصل در مقابل آفات نباتى قدرت مبارزه بیشترى دارند و خوردن آنها مغز را تقویت مى نماید. و در اینجا بد نیست بدانید كه بزرگترین معدن فسفر دنیا در شمشك قرار دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: